close
Gloomy sunday
Music by Rezso Seress
Original Text by Laszlo Javor
English Text by Sam M. Lewis
Sunday is Gloomy,
My hours are slumberless,
Dearest, the shadows I live with are numberless
Little white flowers will never awaken you
Not where the black coach of sorrow has taken you
Angels have no thought of ever returning you
Would they be angry if I thought of joining you
Gloomy Sunday
Sunday is gloomy
with shadows I spend it all
My heart and I have decided to end it all
Soon there’ll be flowers and prayers that are sad,
I know, let them not weep,
Let them know that I’m glad to go
Death is no dream,
For in death I’m caressing you
With the last breath of my soul I’ll be blessing you
Gloomy Sunday
Dreaming
I was only dreaming
I wake and I find you
Asleep in the deep of
My heart
Dear Darling I hope that my dream never haunted you
My heart is telling you how much I wanted you
Gloomy Sunday

歌詞(中文版):黑色星期天

星期天令我情傷 時光流逝我輾轉難眠 親愛的
我活在無止盡的陰影裡  潔白的小花無法喚醒你
悲哀的死靈之車更不可能將你帶回  既然天使未嘗想讓你重返
我若想加入你們的行列他們是否會憤怒  憂鬱的星期天
傷情在星期天  陰影始終圍繞著我 我的心意已決
將這一切都結束 我知道不久之後就會有蠟燭和弔唁
但請他們別為我哭泣  讓他們知道我走的心甘情願
死亡不是虛無的夢  因為唯有死亡才能與你纏綿
在我靈魂的最後一次呼吸中  我爲你祝福
憂鬱的星期天  夢  我不過是在作夢罷了  夢醒時分
我發覺你深深地沉睡我心田  親愛的  我希望我的夢沒驚擾了你
我的心正向你傾訴  我是多麼地想你  憂鬱的星期天
arrow
arrow
    全站熱搜

    Luiswayne 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()